Aktualności
Prosimy o składanie wniosków w uprawach
Urząd Gminy w Łapanowie informuje, iż rolnicy poszkodowani w wyniku powodzi mogą składać wnioski do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Urzędu Gminy o oszacowanie szkód w uprawach rolnych i w gospodarstwach rolnych (budynki gospodarcze, maszyny rolnicze, inwentarz żywy). Do wniosku należy dołączyć kopię wniosku złożonego do ARiMR o płatności w ramach wsparcia bezpośredniego, wydruk z Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt oraz jeżeli uprawy były ubezpieczone, kopię polisy ubezpieczeniowej. Wnioski należy złożyć do tut. urzędu w ciągu 10 dni od dnia wystąpienia szkody. Wnioski można pobrać ze strony lub pokój nr 2 urzędu.
Po stwierdzeniu szkód w gospodarstwie rolnym w wyniku suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny, rolnik powinien poinformować pisemnie o wystąpieniu szkód urząd gminy (miasta), właściwy ze względu na położenie swoich gruntów.
W przypadku, gdy rolnik posiada grunty rolne na terenie kilku gmin, o wystąpieniu szkód musi powiadomić wszystkie, właściwe ze względu na położenie gruntów, urzędy gmin (miast).
Ponadto powinien podać dane o produkcji i szkodach w poszczególnych gminach na zbiorczym zestawieniu (Załącznik nr I.1 do wniosku rolnika), które przekazuje do gminy właściwej ze względu na położenie największej części gospodarstwa spośród gmin w których wystąpiły szkody.
Zgłoszenie o wystąpieniu szkód rolnik powinien złożyć w urzędzie gminy (miasta) na obowiązującym wniosku o szacowanie szkód (Załącznik nr I), dostępnym również w urzędach gmin (miast). W zależności od rodzaju poniesionych szkód rolnik ma obowiązek wraz z wnioskiem wypełnić odpowiednie załączniki (załącznik I.2-I.9). Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć, w terminie do 10 dni od dnia wystąpienia niekorzystnego zjawiska atmosferycznego. Wniosek należy wypełnić czytelnie (drukowanymi literami) oraz wpisać wszystkie wymagane dane. Brak pełnych danych będzie skutkował odrzuceniem wniosku z przyczyn formalnych. Do wniosku należy dołączyć również inne wymagane dokumenty, np. kopię wniosku złożonego do ARiMR o płatności w ramach wsparcia bezpośredniego, wydruk z Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ).
Rolnik składając pod wnioskiem własnoręczny podpis wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz oświadcza, ze znane są mu skutki składania fałszywych oświadczeń.
Załącznik nr I.2-I.9- załącznik do wniosku producenta rolnego Pobierz
Załącznik nr I.1A i B-zbiorcze zestawienie z kilku gmin Pobierz
Załącznik nr I- wniosek producenta rolnego Zał.-nr-I-wniosek-rolnika