Aktualności
Zawiadomienie o zwołaniu XIII Sesji Rady Gminy Łapanów w dniu 29.04.2025 r.

Działając na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024 poz. 1465 ze zm.) uprzejmie zawiadamiam, iż w dniu 29 kwietnia 2025 r. (wtorek) o godz. 14:00 w sali narad Urzędu Gminy zwołuję XIII Sesję Rady Gminy Łapanów, na którą zapraszam proponując następujący porządek obrad:
Porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji:
1) stwierdzenie prawomocności obrad,
2) przedstawienie porządku obrad,
3) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
2. Sprawozdanie Komisji Rady Gminy Łapanów.
3. Informacja na temat bezpieczeństwa publicznego.
4. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Bocheńskiemu;
2) zmiany uchwały budżetowej Gminy Łapanów na rok 2025;
3) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łapanów:
4) przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji;
5) przystąpienia Gminy Łapanów do realizacji Programu “Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025;
6) ustanowienia Programu Osłonowego „ Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 w Gminie Łapanów;
7) zmiany Uchwały Nr XII/60/2025 Rady Gminy Łapanów z dnia 25 marca 2025 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy Łapanów dla publicznych i niepublicznych: szkół, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego;
8) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminów obiektów zlokalizowanych na terenie Ośrodka w Kompleksie Sportowo-Rekreacyjnym „ZALEW” w Łapanowie.
5. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii.
6. Informacja na temat ochrony przeciwpożarowej oraz przeciwpowodziowej.
7. Informacja na temat jednostek oświatowych oraz wysokości subwencji oświatowej.
8. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.
9. Informacja o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie.
10. Zgłaszanie interpelacji i zapytań.
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Zamknięcie obrad Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Łapanów
Robert Pietraś